Tiende serviceregio een feit: hoe werkt liftonderhoud bij SkyLift? - Skylift

Tiende serviceregio een feit

U herkent het vast wel: het liefst doet u zaken met een klein bedrijf vanwege de korte lijnen, persoonlijk contact en een vast aanspreekpunt. Tegelijkertijd wilt u ook profiteren van de inkoopvoordelen, slagkracht en stabiliteit die een grotere speler biedt. SkyLift biedt haar klanten het beste van beide door te werken met autonome serviceregio's. Deze week introduceerden wij ons tiende team.

Door de groei van SkyLift was het tijd om de regiogrenzen opnieuw in te delen. De nieuwe indeling en de komst van een nieuw team zorgen ervoor dat wij al onze klanten van dezelfde hoogwaardige service kunnen blijven voorzien.

Serviceregio’s: het concept uitgelegd

De afdeling service van SkyLift is verantwoordelijk voor het onderhoud aan bijna 12.500 liften in heel Nederland. Dit onderhoud vindt plaats in tien serviceregio’s, die grotendeels zelfsturend zijn. In elke regio opereert een serviceteam bestaande uit ongeveer twaalf servicemonteurs. Zij wonen verspreid in de regio, nooit ver weg van de liften die zij onderhouden. Elke lift heeft een toegewijde onderhoudsmonteur die bij voorkeur ook storingen oplost, wat bijdraagt aan de betrokkenheid en snelle en betrouwbare service.

De servicemonteurs worden aangestuurd door een chefmonteur. Hij is niet alleen hun eerste aanspreekpunt, maar ook verantwoordelijk voor werkplekveiligheid, gereedschap/onderdelen-management en kennisdeling. Ook beschikt iedere serviceregio over een technisch specialist: een zeer ervaren technicus met uitgebreide kennis van liften, hun problemen en hun kuren. Hij heeft geen onderhoudsroute en besteedt zijn tijd volledig aan het opleiden van monteurs en als troubleshooter bij het oplossen van complexe storingen. Vanuit ons kantoor in Barneveld wordt iedere serviceregio ondersteund door een eigen accountmanager binnendienst en regiomanager. Voor relaties met liftenportefeuilles verdeeld over verschillende serviceregio's coördineren wij intern de communicatie zodat deze klanten niet met verschillende regio’s hoeven te overleggen .

Nieuwe serviceregio

Kortom, serviceregio’s helpen ons om als grootste merkonafhankelijk liftenbedrijf toch snelle en persoonlijke service te bieden. Of het nou om één of om honderd liften gaat. Wordt een regio te groot? Dan zetten we de schaar in de kaart van Nederland en passen we de regiogrenzen aan. En zo gebeurde per augustus.

Door de grenzen van bestaande regio’s te verplaatsen formeerden we de tiende serviceregio van SkyLift. De nieuwe verdeling zorgt dat het aantal klanten en liften per serviceregio in een gezonde balans blijft. Minstens zo belangrijk vinden we dat door bewust te kiezen voor kleine teams de onderlinge betrokkenheid tussen SkyLifters hoog blijft en daardoor het serviceniveau ook.

Deel dit bericht