Wij helpen u graag. Vrijblijvend advies nodig? 088 - 50 51 500
Jort Stengs
Vorig werk/functies: Defensie
Werkt bij SkyLift sinds: 2018
Functie bij SkyLift: Servicemonteur
Ik heb voor SkyLift gekozen door de persoonlijke aanpak, al vanaf de eerste kennismaking. Wat ik echt leuk vond waren de meeloopdagen om te kijken of ik het liftenvak ook echt leuk zou vinden. Hierdoor kreeg ik een heel mooi beeld van het bedrijf en het werk. Toen ik eenmaal begon bij SkyLift heb ik een flinke tijd meegelopen met een collega die mij alles vertelde om het vak te begrijpen. Wat mij het meeste aansprak is dat ik op verschillende plekken kan werken en echt mensen kan helpen. Het is soms echt een probleem voor mensen als de lift stilstaat.
Lees het verhaal verder onder de video.
Landmacht
De voornaamste reden om in de lifttechniek te gaan werken was omdat ik op zoek was naar meer zekerheid. Hiervoor werkte ik bij de Landmacht. Ook daar zag iedere week er anders uit. Ik werkte bij de afdeling luchtmobiele brigade en was op zoek naar ander werk waar ik deze diversiteit weer zou kunnen vinden. Ik weet van mezelf dat ik niet lang binnen kan zitten of op één plek kan werken. Als servicemonteur kom je op verschillende locaties gedurende de dag om je werk uit te voeren. Die variatie in het werk vind ik bij SkyLift.
Geen vooropleiding
Ik maakte voor het eerst kennis met SkyLift op een beurs. We raakten in gesprek en ik merkte dat de visie van SkyLift aansloot bij mijn persoonlijke visie. Ik was blij verrast toen bleek dat ik ook zonder vooropleiding of ervaring in de lifttechniek zou kunnen werken. SkyLift is bereid monteurs intern op te leiden door het aanbieden van trainingen. Mijn eerste indruk van SkyLift was dat het een professioneel en goed gestroomlijnd bedrijf is.
Meeloopdagen
Na onze kennismaking ben ik bij SkyLift op bezoek gegaan voor een gesprek. Vervolgens heb ik twee dagen meegelopen, één dag met een servicemonteur en één dag met een reparatiemonteur. Die twee meeloopdagen gaven een erg goed beeld van wat het werk inhield. Hierdoor kon ik voor mezelf de keuze maken welke functie het beste bij mij paste. Tijdens mijn eerste werkdag kreeg ik direct het gevoel dat ik welkom was bij SkyLift door de prettige sfeer.
Servicemonteur
Als servicemonteur weet je hoe de dag begint, maar nog niet hoe die eindigt. Ik begin op een locatie maar kan tussendoor voor een spoedklus worden opgeroepen. Het leuke aan een spoedklus vind ik dat wanneer ik arriveer bij een lift met een storing, ik klanten aantref die echt afhankelijk zijn van de lift. Als servicemonteur kan je dan echt hulp bieden. Ik inventariseer de problemen en pas mijn specialistische kennis toe om de storing op te lossen. Dan merk ik dat klanten daar heel blij mee zijn en dat geeft voldoening.