SkyLift & COVID-19 - Skylift

SkyLift & COVID-19

De coronacrisis heeft grote impact op onze maatschappij en daarmee ook op SkyLift. Op dit moment ondervinden wij geen hinder in onze diensteverlening. We kunnen ons voorstellen dat u als klant vragen heeft. Via deze weg informeren we u over de impact van het coronavirus op de dienstverlening van SkyLift en de maatregelen die wij nemen. SkyLift volgt de adviezen van de overheid en daarmee ook het RIVM op de voet en onderneemt op basis hiervan actie(s). Dit artikel wordt wanneer nodig bijgewerkt op basis van actuele ontwikkelingen.

(Update 21 januari 2021) Avondklok & werkzaamheden SkyLift
Per zaterdag 23 januari geldt er een avondklok in Nederland. Vanaf 21:00 tot 04:30 uur is het verboden om zonder geldige reden buiten te zijn. Graag willen we benadrukken dat onze dienstverlening in deze uren (het oplossen van storingen en opsluitingen) door blijft gaan. Onze monteurs zijn voorzien van een Eigen Verklaring en Werkgeversverklaring, waarmee zij wettelijk toestemming hebben om zich buiten te begeven.

(Update 24 september 2020) Liftgebruik en aerosolen

Naar aanleiding van een uitzending van EenVandaag krijgen wij van diverse klanten vragen over de ventilatie in liften, in verband met de aanwezigheid van aerosolen. Voor meer informatie hierover verwijzen we u naar dit artikel.

(Update 9 april 2020) Instructie voor veilig liftgebruik
SkyLift heeft een instructie samengesteld, met daarin vijf handige tips voor liftgebruik in deze periode. Handig om uit te printen en op te hangen in de liftcabine en bij de entree van de lift. De instructie is hier te downloaden.

Continuïteit dienstverlening
Onder de huidige omstandigheden blijven wij onze werkzaamheden uitvoeren. Het grootste deel van onze werkzaamheden vindt geïsoleerd van gebouwgebruikers plaats in liftschachten en/of machinekamers. De besmettingsrisico’s worden hierdoor aanzienlijk beperkt. Wel zullen wij op locaties fysiek contact met personen beperken tot een minimum en de RIVM richtlijn van circa anderhalve meter afstand aanhouden.

Wanneer u als klant geen dienstverlening wenst, neem dan contact met ons op. In het geval van uitstel van projecten kan het zijn dat wij (wacht)kosten in rekening moeten brengen.

Worden liftstoringen verholpen?
Storingen bij liften die SkyLift in onderhoud heeft worden op de gebruikelijke wijze afgehandeld. Onze storingsdienst blijft bereikbaar via 088 505 1 505 en is 24/7 actief. Mocht het aantal inzetbare medewerkers dalen, heeft SkyLift een prioritering opgesteld. Het verhelpen van opsluitingen en storingen staat hierin bovenaan.

Besmettingspreventie
SkyLift heeft diverse maatregelen genomen om het risico op besmetting te minimaliseren. We hebben ons kantoor onderverdeeld in drie afgesloten zones, waartussen onderling contact vermeden wordt. Ook werken medewerkers indien mogelijk thuis. Overleggen, trainingen en overige fysieke bijeenkomsten worden voorlopig geannuleerd, of op een digitale wijze uitgevoerd. Ons personeel heeft de instructie gekregen om bij lichte klachten thuis te blijven, fysiek contact te vermijden en wanneer nodig een arts in te schakelen.

Tot slot vinden wij het belangrijk te melden dat in onze bedrijfscultuur samenwerken en oplossingsgericht handelen centraal staan, ook in uitzonderlijke situaties als deze. Heeft u vragen ten aanzien van het coronavirus en onze dienstverlening? U kunt hiervoor contact opnemen met ons COVID-19 team, bestaande uit:

Pieter Jan Kraaima: 06 21 70 49 44
Dimitri van Hensbergen: 06 55 73 12 12

Deel dit bericht